قابلیت پرداخت واتساپ توسط بانک مرکزی برزیل مسدود شد!
نوشته شده توسط : علیرضا

قابلیت پرداخت واتس‌اپ، کمتر از یک ماه بعد از راه اندازی آن، توسط دولت برزیل مسدود شد. بانک مرکزی برزیل به Mastercard و Visa دستور داده تا پردازش‌های انتقال پول از طرف پیامرسان واتس‌اپ را مسدود کنند.

بنابر اطلاعات رسمی که به وبسایت Cointelegraph در برزیل رسیده، بانک مرکزی این کشور (BC) در برابر قابلیت WhatsApp Pay اقداماتی انجام داده و دلیل آن را حفظ محیطی مناسب و رقابتی اعلام کرده و به بانک مرکزی این امکان را داده تا ریسک‌های ایجاد شده توسط این شرکت بر اقتصاد کنونی این کشور را ارزیابی کند.

اگر کمپانی‌های Visa و Mastercard تراکنش‌های مرتبط با پرداخت‌های WhatsApp را مسدود نکنند، جریمه‌ها و تحریم‌های اداری زیادی برای آنها اعمال خواهد شد.

بانک ریسک‌ها را ارزیابی خواهد کرد

بانک مرکزی برزیل عملیات‌های پرداختی اپلیکیشن پیامرسان متعلق به فیسبوک یعنی واتس‌اپ را در این کشور مسدود کرد و اعلام کرد که دلیل آن محافظت از عملکرد یک سیستم پرداخت قابل تعامل، سریع، امن، شفاف، باز و ارزان می‌باشد. این اقدام به بانک مرکزی زمان کافی برای ارزیابی ریسک‌های وارده بر سیستم‌های پرداخت در حال فعالیت برزیل و تایید پیروی از قانون را می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: رای دیوان عالی در مورد کمیسیون بورس و اوراق بهادار، چه تاثیری روی ارز دیجیتال دارد؟related_content

واتس‌اپ بعد از دو سال تست سیستم پرداخت خود در چندین کشور در حال توسعه، در نهایت اواسط ماه گذشته این سیستم را در کشور برزیل راه اندازی کرد. برزیل با 120 میلیون کاربر، دومین بازار بزرگ واتس‌اپ محسوب می شود.

واتساپ قصد ادغام با PIX را دارد

با وجود اقدامات سریع در مقابل واتساپ، بانک مرکزی برزیل همچنین اعلام کرد که قابلیت پرداخت به احتمال زیاد با سیستم PIX ادغام خواهد شد. PIX در واقع سیستم پرداخت دیجیتالی شبیه به بلاک‌چین است که به بانک مرکزی تعلق دارد و در آینده معرفی و عرضه خواهد شد. 

سخنگوی واتس‌اپ در مصاحبه با وبسایت Bloomberg اعلام کرد که این شرکت از پروژه PIX حمایت می‌کند و قصد دارد با این سیستم پرداخت دیجیتال ادغام شود. او گفت:

 

blockquote

ما از پروژه PIX بانک مرکزی برای پرداخت‌های دیجیتالی حمایت می‌کنیم و به همراه شریکانمان قصد داریم که با بانک مرکزی همکاری کرده و وقتی PIX ارائه شد، سیستم‌های پرداخت خود را با آن ادغام کنیم.

 





:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , واتس‌اپ ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: